fredag 13. juli 2007

Trenings økt med .......

Bodil, Anette og Siv på fotballbanen. I dag skulle vi ta tak i avstand var planen.
Begynte med kryp. Natasha kryper bra syns jeg , hun kryper etter targetstick foran meg. Vi skal begynne å trene på kryp ved siden av nå. Så tok jeg eksplosiv start fra sitt , ligg og stå. Det fungerte kjempebra. Dette har vi ikke jobbet med siden februar, så det var en opptur og se at den fungerte så bra:=), En bevegelse på en bak fot i stå , ellers var hun helt i ro i alle variasjonene.

Etter en pause skulle jeg begynne å jobbe med dekk på avstand. Dette er en øvelse jeg har hatt litt dårlig følelse på. Den er vanskelig har jeg sagt til meg selv. NÅ er det slutt på det!!!!!!! Dette skal vi også klare!!!

Jeg har trent inn dekk fra stå, ved å variere belønningene når hun ligger og reiser seg opp i stå. Jeg har også klikket både på ligg og stå i noen økter. Jeg mente selv at den var på flyt nivå med forstyrrelser og det hele. Det som ble en liten frustrasjon i går var at dekken hennes var ikke den samme som den hadde vært. Når jeg klikket henne i dekk og stå så var den perfekt, men når jeg skulle klikke bare på dekk så ble den alldeles ikke perfekt. Bodil minnet meg på mitt stressnivå, være rolig. Men det fungerte heller dårlig med denne øvelsen i dag. Men vi skal jobbe masse med den hjemme ( akkurat som vi ikke har gjort det:=), vi skal komme i mål med dette også. Mitt mål med disse avstand adferdene er at Natasha skal ha bakbeina helt i ro :=) Vi er optimister (selv om tiden stresser oss, men jeg vil gjøre det skikkelig fremfor å rushe av gårde).

Det ble nok en lærerik og hyggelig treningsøkt, med gode konstruktive diskusjoner:=)

Kerstin & Natasha

Ingen kommentarer: