mandag 16. juli 2007

Grubler og grubler og kanskje en løsning:=)

På veg på tur:=

Sist jeg trente var problemet dekk fra stå, der Natasha forandret adferd når jeg bare klikke på dekkene . Dette har vi trent på og det kommer seg.
Så har jeg tenkt, det må jo gå ann å få til en bedre sitt fra stå.
Klarer ikke å la være :=):=):=). Sitt fra stå har jeg sagt meg fornøyd med egentlig . Hun setter seg med høyre foten helt i ro men en bevegelse i venstre foten. Dette gjør til at Natasha får en liten vridning når hun setter seg. Egentlig er det ikke så pent om jeg skal si det selv.
Jeg jobber nå med en mulig løsning på dette som ser ut som det skal fungere. Hadde en god økt på den i går og i dag. Her er det også snakk om strategisk belønning. Hun har fått en rettere sitt der venstre foten er nesten i ro. Hun løfter den pitte litt opp men ingen forflytning. Uff jeg roter meg opp i pirk. Lurer på om jeg kommer i havn???? Men jeg har også lovet meg selv at denne skal være perfekt:=)

Ellers har vi trent på hold fast av forskjellige gjenstander inkl metall apporten. Dette går bra . Er på litt forskjellig nivå med de forskjellige gjenstandene.

Kryp ved siden av meg (med target) jobber vi med. Der kryper hun 3-4 meter uten problem nå. Luksus hun fikk krype på gress i dag. Neste skritt er å lære henne å krype uten targetstick. Natasha er trøtt nå og mor er mega gira, men jeg måtte gi henne en pause. Så vi fortsetter nok senere i dag .

Sier meg fornøyd med økten så langt:=)
Det ble en liten økt på slalom i ettermiddag, ikke så mange repitisjonene, men de var velykket. Så tok jeg noen rep på sitt fra stå og dekk fra stå. Løsningen fungerer. Nå er det bare å trene til flyt nivå og være virkelig TRO mot kriteriene mine. Løsningen var rett og slett å begynne helt fra start, jeg brukte targetstick. Belønnet rett foran meg. Jeg hadde lommen rett foran meg også slik at hun ikke ble skjev i det hele tatt. Dette har fungert bra:=)
Vi gikk til skogs for å plukke blå bær. Alle fire hundene storkoste seg lekte og sprang, de spiste blåbær og lekte igjen. Hadde planer om å trene på vippen, men Natasha var helt utslitt når vi kom hjem. Det tar vi i morgen:=)
Kerstin & Natasha

Ingen kommentarer: