tirsdag 24. juli 2007

Ikke alle dager er like bra!

I går var vi å trente med Bodil, Anette og Siv. Trente litt rygging i firkant, er veldig fornøyd . Må bra få dette på flyt nå. Skritt til høyre og venstre går også veldig bra, mangler flyt på det.

Så prøvde jeg muse matte, problemet er at hun ikke har skikkelig fart ut til muse matten, inn igjen kommer hun i en kjempe fart. Vi prøvde ut med en medhjelper som holdt henne , jeg gikk på andre siden av muse matten. Vi så at hun økte farten da ut til musematten. De siste gangene kom hun i kjempefart, men trampet ikke på musematten. Trampingen trener jeg for seg selv og kobler det sammen.

Så skulle jeg forsøke meg på kryp. Min feil dette skulle jeg selvfølgelig startet med ikke når hun hadde hatt fartsøvelser. Kryp krever såpass mye av henne at jeg må tenke veldig nøye på stress nivået når ejg trener dette.

Sitt fra stå er jeg veldig fornøyd med. Dekk fra stå også. Jeg tror jeg kan senke skuldrene litt på disse stillingsforandrings adferdene nå. Jeg vil nok ikke senke skuldrene for mye, trener det til flyt nivå , så begynner jeg med avstand.
Dette er presisjonsarbeid som krever 100 % av treneren og av hunden. Da er det alfa omega med konkrete tilbakemeldinger. Det vil også kreve mye når jeg begynner med avstand slik at jeg ikke får noen bevegelser på bakbeina. En medhjelper vil nok være uunnværlig her.

Min egen form var ikke helt på topp i dag, dette igjen går utover intensiteten i treningen.

I morgen er det ny dag og fromen er nok sikkert bedre da.

På ettermiddagen ble jeg invitert opp å trene med Therese, Benedicte og Tony. Jeg skulle kjøre Taxi og Tuva hjem, to bernerjenter jeg har passet i 10 dager. Da var bilen full. Men jeg stakk innom for en treningsprat og så på når de trente. Blir med neste gang de skal trene.

Kerstin & Natasha

Ingen kommentarer: