torsdag 12. juli 2007

Agility trening

I dag møtte jeg Bodil for å ta en økt med agility trening. Vi begynte med habbituering på smellet på vippen, det gikk veldig bra Natasha gikk nærmere og nærmere. Hun var faktisk ganske så nysgjerrig på den.

Hun fikk en pause, og da oppdaget vi at dette skulle vi nok ha trent på til slutt. De blir utrolig sliten av denne treningen.
Vi fortsatte med hopp og fremmadsending. Det gikk også utrolig bra. Tunnelen gikk hun helt på egen hånd, heldigvis fulgte jeg med og fikk belønnet henne.
Så var det pølsen, der var det en veldig bra fremgang. Hun gikk inn uten problem, mens jeg gikk på begge sider av pølsen. Til slutt gikk hun igjennom pølsen mens den lå helt nede.
Så gikk turen til slalomen, den gikk også veldig bra. Jeg valgte å shape den inn. Natasha er veldig selvstendig og forsøker å finne ut hva som gjelder uten å miste gnisten. Det tok ikke lange tiden før hun gikk igjennom fire pinner.
Det handler her også selvfølgelig om å sette gode kriterier og øke de slik at hunden lykkes. Og det jeg vel innrømme at jeg klarte i dag:=)


Mellom øktene var Bodil ute med sin og viste både handling og variasjoner på hopp. Og jeg fikk med meg masse gode råd på vegen.
Natasha har ikke tatt noen av hindrene før, bortsett fra hopp. Og dette var en treningsøkt med nesten 0 i feil. Og hvis man ikke får motivasjon av dette så vet ikke jeg. Både Natasha og jeg syns dagen har vært lærerik og utrolig moro:=):=)

Kerstin og Natasha

Ingen kommentarer: