torsdag 3. januar 2008

Godt Nytt År !


Et nytt år med mange nye utfordringer og muligheter! Litt kurs blir det nok dette året også.

Nytt årsaften gikk faktisk bedre enn forventet. Natasha har aldri reagert på raketter, men Kira har vært veldig redd. Hun klarte seg veldig bra i år. De får alltid en god tur på dagen. Men stakkars Simba (pusen) var skikkelig redd. Lå på badet og skalv hele kvelden. Når vi var kommet godt inn i det nye året kikket han så vidt frem. Ikke greit å være dyr på en slik kveld.


Sammenligner det med hvis enskulle være redd for edderkopper foreksempel. Det kommer en edderkopp , så kommer det to, så fire , så 20, 30 osv. Plutselig er det 100 edderkopper som virrer rundt deg og du har ingen mulighet til å komme deg vekk.Kan tenke meg at det føles likeens på et dyr som ikke kommer vekk fra lyden av rakettene. Kjenner ubehaget bare ved tanken!


Mine mål for dette året:
  • Starte i kl 2 i løpet av våren en gang,
  • Lære mer om lek som belønning og utvikle dette.
  • Lære mer om å strekke strikken i treningen.
  • Få mer kunnskap om konkuranse trening.


Jeg tror og håper dette blir et spennende og utfordrende år .

5 kommentarer:

Siv sa...

fine mål :)
har du tenkt noe mer på trenerutd i oslo?

Elin sa...

Godt nyttår og lykke til med målene dine! Ser ut som om du er på god vei allerede:o)

Mitt hvite hus sa...

Hei Siv
Tusen takk. Når det gjelder trener utd i Oslo, blir det nok mest sannsynlig til neste år for min del.

Cecilie sa...

Hei! Du var instruktør på valpekurset jeg begynte på i mars 2007! Jeg har en liten pomeranian-tispe som var så engstelig og redd på kursene og ellers. Jeg hadde en privat time med deg, og det hjalp veldig! Nå er hun en glad og stort sett trygg hund, og vi begynte på grunnkurset nå på mandag :) Vi skulle begynt tidligere, men hunden min(Stella) har vært mye syk i bakbeina. Godt nyttår til deg! Håper du når målene dine med hundene. De var veldig søte! Hilsen Cecilie Bull og Stella

Mitt hvite hus sa...

Hei Cecilie.

Takk for hilsen Cecilie.
Så kjekt å høre at det går bra med deg og Stella.
Håper dere vil kose dere på grunnkurset. Lykke til:=)