søndag 20. januar 2008

Fellestrening og LP Moment

I dag reiste jeg på felles treningen. Jeg hadde først satt opp en treningsplan for hva jeg skulle trene på. Og det skal jeg bli enda flinkere til. Har ikke trent lydighetsmomenter på to uker nå.

Hadde bestemt for å trene på innkalling med stå, fri ved foten og dekk under marsj. Jeg har hatt problem med dekk under marsj.
Bodil var med å kikket på meg. Innkallingen gikk utrolig bra. Bodil ble rett og slett målløs, og det har jeg bare opplevd en gang før. Natasha hadde en slik fart som jeg aldri har sett før. Hun stemplet sikkert og tydelig. det var skikkelig herlig. Jeg prævde å ta vekk musematten en gang ,det gikk bra.

Fri ved foten gikk bra. Hun har hatt en liten tendens til å trekke baken sin ut helt i starten. Jeg begynte å belønne fra venstre hånden og det har nok vært en god løsning. Vi har jobbet en god del med høyre og venstre svingene og syns det fungerer ganske bra nå.

Dekk under marsj var en annen sak. Hun legger seg ved å gå raskt innom sitt, og jeg har ikke helt skjønt hvorfor.Av og til må en ha noen som hjelper en videre når en står fast. Nå har jeg laget en "liten" plan , og det er rett og slett å begynne litt forfra. Belønne henne for dekk fra stå, før jeg begynner å rygge for så å snu meg rett veg.
Det føles litt tungt å måtte begynne på nytt igjen, men faktisk mest lettet forde nå vet jeg konkret hva jeg må jobbe med .

Vi var iallefall enige om at man bør trene sammen oftere for å unngå slike feil.

En ting som var skikkelig kult i går var leken til Natasha . Hun måtte dra i leken for å gå ut av bilen. Hun måtte ikke bare dra, men velge mellom leken eller godbiten. Vi jobbet oss igjennom leken ut og inn av treningsbanen. Natasha var skikkelig giret i leken. Hun har tatt leken i et treningsmiljø før også. Men det er en helt annen iver over lekingen hennes nå.

Takk til gode treningskamerater for god hjelp og gode diskusjoner:=)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var ei super økt......
Superkjekt å trene i lag.
Forresten er heimesida di så fin at eg nesten blir misunnleg
Ser fram til neste treningsøkt...
Bodil

Mitt hvite hus sa...

Ja vi må ha flere slike gode treningsøkter Bodil. Vi trenger det. Og hjemmeside skal du få også etterhvert:=)