fredag 14. mars 2008


Våren fortsetter her i bergen. Sol og varme som brer seg i kalde vinterkropper.
De siste dagene har vi trent på luktdiskriminering. Vi har kommet til 6 pinner og hun markerer tydelig og bra på riktig pinne nå.

Vi har også jobbet en del med fri ved foten. Jeg er ikke helt fornøyd med helomvendingen så de vil jobbe mer med. Ellers øker vi tiden med både vendinger til høyre og venstre, holdter og fart. Jeg er bra fornøyd med venstre vendingene, hun ligger tett inn til siden min i venstre vendingene. Tidligere hadde hun en tendens til å gli litt ut i det jeg vendte til venstre. Det har ikke vært mye, men nok til at jeg ville jobbe mer med det. Intensiteten i fri ved foten er også veldig bra syns jeg. Det er vel den øvelsen jeg er mest fornøyd med.

I dag testet jeg ut innkalling med stå. Jeg valgte å ikke bruke musematte. Og det gikk utrolig bra fra første forsøk. Hun hadde et par ganger der hun testet ut om hun bare kunne stoppe uten at jeg hadde sagt stå signalet. Etter det fungerte det veldig bra .

Vi jobbet også med dekk under marsj. Hun hadde i dag raske og fine neddekker. Her har vi slitt litt med at hun la seg via sitten. Men dette har kommet seg og jeg er veldig fornøyd med dekkene hennes.
Bur leken kombinert med treningen går veldig bra syns jeg. Hun har en god forståelse på å springe inn i buret. Jeg vil nok jobbe mye mer med dette ute på treningsbanen. Vi har stort sett bare jobbet inne med det. Men det skikkelig gøy å se at du får en tenning på hunden når du sender henne inn i buret.

Jeg føler meg rimelig fornøyd med dagens trenings økt . Nyt fredagen, det skal jeg sammen med gode venner.

Ingen kommentarer: