onsdag 5. mars 2008

Hjelp vi snør inne!

Hundene har vært på en deilig tur på fjellet i dag, de ligger og slapper av. Jeg får gjort unna litt forefallen arbeid her hjemme i dag. Som også faktisk er ganske godt.

Hadde egentlig en avtale om å trene i kveld, men her laver snøen ned slik at man kommer seg ikke ut med bilen eller noe. Så her blir det innetrening i kveld. Litt kjedelig men sånn er det når vinteren endelig kommer til Bergen. Ungene koser seg iallefall i snøen:=)


Jeg har kjøpt meg et nytt bur, det ble et tøy bur i denne omgangen. Det blir enklere å frakte med seg et sånt bur. Vi skal trene på burleken i det nye buret og fortsette treningen av moro ting.
Det som vi har jobbet en del med er å få alle beina opp i en kasse. Det har vært en prossess som vi ikke har kommet i mål med. Når man har en hund som er utrolig redd for en del ting blir det vanskelig. Vi ga opp om dagen og fant en pute. Noen få repetisjoner så sto hun med alle fire beina på puten.
Så tenkte jeg at hva er vitsen med å bruke tid på kassen? Jeg konkluderte det slik at vi kommer til å jobbe videre med det for å se om hun kan bli mer komfortabel med den. Gode råd taes i mot med STOR takk:=)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hva med å prøve å bruke en kasse med helt lave kanter på? En pappeske du kan klippe kantene slik du vil ha dem?

Håper vi klarer å møtes til en kopp te snart... :)

Elin sa...

Kanskje også prøve å legge puten som hun allerede synes er grei å stå på oppi en lav pappkasse eller noe som ikke er så skummelt. Jeg ville også ha tenkt på å holde kassen stødig i begynnelsen slik at det blir en ekstra trygghet.
Hvis du bare skal prøve ren kasse må du klikke hver minste ting mot den. Begynne med bare hodet mot, deretter blikket, så en fot osv. Med andre ord ta ministeg på vei mot det endelige målet. Tror også jeg ville tenkt mye på belønningsplassering.
Håper dette kan hjelpe litt...
Lykke til!:o)

Mitt hvite hus sa...

Tusen takk for gode tips:=) Kassen står stødig og er lav.Hun kan ta begge frem føttene oppi kassen , men jeg klikker og belønner oppi kassen hvis jeg rekker det. Hun spretter utav. Vips så farer kassen av gårde. Og det er dette som hun syns er skummelt. Samtidig som hun syns det er ubehagelig å sette føttene oppi den. Men jeg skal forsøke å legge puten oppi etterhvert: Tusen takk til begge to.