søndag 16. mars 2008

To treningsøkter

I dag hadde vi to treningsøkter. Først kjørte Niklas og jeg ned på fotballbanen for å ta en økt. Jeg hadde tatt med meg filmkameraet slik at Niklas skulle filme oss. Men jeg hadde selvsagt glemt platen som kameraet skulle festes på på stativet. Niklas filmet kjempemasse men det ble ikke noe god filming . Det er ikke lett å holde det i ro. Men tusen takk Niklas :=). Kanskje jeg klarer å lage en liten filmsnutt jeg kan legge ut, vi får se.

Vi trente på burtrening sammen med innkalling med stå. Og det er utrolig kjekt å se hvilken intensitet Natasha får av buret. Vi kjører nå uten musematte og det går på frem. Vi tok 5 rep der hun hadde bare ett trav. Jeg var fornøyd med den.

Så jobbet vi med fri ved foten ,vi kastet ut godbiter på bakken og brukte DZ belønning. Vi har bare jobbet inne med belønning som ble slengt på gulvet. Litt vanskelig var det de første gangene men det kom seg. Hun tok ingen godbiter men ville svært gjerne kikke ned på de. Men de siste gangene kunne hun gå uten å kikke på de.

Siste økten var på felles treningen. Det dvs vi var ikke mange i går. Vi var tre stk . Men en hyggelig økt var det.
Jeg startet med innkalling med stå. Vi fikk flere trav om kvelden enn tidligere på dagen . Jeg føler at hun er temmelig sikker på ståen. Det er galopp kontra trav som er problemet. Her er det viktig å holde kriteriene svart og hvit hele tiden. Og jeg har vel kanksje ikke vært like flink hver gang før.

Andre økten gikk vi inn i hallen og jeg tok med meg buret. Jeg valgte å trene på utsending til kjegle. Først ladet vi opp buret. Så sendte jeg henne fra kort avstand ut til kjeglen der jeg hadde DZ skålen plassert på forskjellige steder. Så valgte jeg å kjøre en på lang avstand med DZ skålen rett i mot. Dette fungerte helt supert hun hadde fin galopp sto med fokus mot meg ved kjeglen.
Jeg tok bare den ene rep med avstand i går.
Så jobbet vi litt med fri ved foten . Som jeg har nevnt tidligere må jeg jobbe mer med helomvendingene. Vi har tatt tak i det og det kommer seg .
Vi trente også bare på burleken, snudde buret slik at ryggen på buret kom ut mot meg , hun klarte faktisk å finne inngangen.
Det jeg ser ang burleken er at hun springer inn i buret nesten hele tiden. Det er kjempeflott det , men det kan bli litt lite effektiv terning på andre ting. Jeg følte jeg må ha litt kontroll over dette. Tenkte at jeg må ha stimuluskontroll på buret? Jeg vil gjerne ha litt kontroll over når hun skal inn i buret.
Jeg er veldig fornøyd med treningen . Det som jeg faktisk er mest fornøyd med er intensiteten som har vært/er vårt store problem.
Ha en fin påske alle sammen.

Ingen kommentarer: