lørdag 8. desember 2007

Fokus på innkalling med stå!

Fikk dette bilde av ei venninne, et herlig bilde av Kira:=)
Denne uken har vi hatt fokus på delmomentet innkalling med (brå)stopp. , og det har gitt resultater. Natasha starter eksplosivt og galopperer frem til musematten, med brå stopp.
Vi har også jobbet med delmomentet å komme inn med apporten, med full galopp. Herlig!!
Vi har også jobbet målbevist med leken som belønning, og bruker den bare mer og mer i treningen. Gleder meg til å lære enda mer om dette i fremtiden.
Vi har også jobbet med dekk under marsj og ser klare fremskritt her også.
Nå når den ene delmomentet på innkalling , dekk fra holdt og apport begynner å fungere så bra som de gjør, vil jeg begynne å trene de siste delmomentene på disse øvelsene.
Vil nok også bruke en god del tid på å trene opp Natasha slik at hun holder intensiteten og farten bedre over tid.
Blir en del energi som går med på å løse utfordringene når man trener alene, men det gir masse lærdom. Selv om man har gode venner som en trener med osgå, blir jo det en del alene.
Men det tar jeg som en utfordring. Problemet er at man så lett går tom for energi i denne tiden.
Men prøver å finne svarene som man trenger for å prøve å gå videre, det er ikke lett!!!
Ved siden av delmomentene jobber vi med metallapporten og avstandskommanderingen i kl 3.
Uken som kommer skal jeg ut å hjelpe en god venninne med hennes valp, så jeg får nok litt hjelp tilbake.
Er veldig flink nå til å lage meg en plan for uken, og det ser jeg igjen på treningen. Mye bra fremgang denne uken. Gleder meg til en ny uke :=) Nyt helgen .

Ingen kommentarer: