søndag 16. desember 2007

Er fornøyd med ukas trening:=)

Natasha i dra lek med matmor.
Siste delmoment på "fremmadsending med stå og på plass"

Første delmoment på "fremmadsending med stå og på plass"


Siste del moment på "apport"



Innkalling med stå, her er musematten på plass


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Denne uken har vært en flott uke når det gjelder trening.
En liten oppdatering:

Fellesdekk: Vi måtte perfeksjonere fellesdekken før vi begynte med skjult fører. Nå har jeg begynt å skjule meg. Har hatt noen som kunne se på henne slik at jeg er sikker på at un ikke beveger seg. Vi har kommet halv tiden og er fornøyd så langt.

Fri ved foten jobber vi systematisk hver dag. Vi trener på vendinger, holdter antall skritt i sakte marsj, vanlig marsj og spring marsj, der vi legger inn vendinger og holdter.

Innkalling med stå: Her ser vi virkelig fremgang. Vi tenkte på det her i uken at det var på tide å fjerne muse matten. Vi stilte oss opp og musematten lå klar. Så kom det en vind gufs og blåste musematten langt av gårde. Jeg tenkte okei nå går det galt. Natasha satt og så langt etter den. Jeg ventet til musematten hadde lag seg og Natasha kastet et blikk på meg. Hun fikk signalet. Hun kom galopperende brå stoppet som bare det hun. Oj tenkte jeg "takk for hjelpen". Så var den barieren brøte. Etter det har vi faktisk begynt å trene på å fjerne musematten, og det går veldig bra.
Vi har også begynt med delmoment nr 2 , og det går også bra.

Apport: Her har jeg fått ufattelig god hjelp av Niklas. Han er med så ofte han kan og holder hunden, apportbukken ligger på bakken. Hun kommer i full gallopp. Siste delmomentet har vi også begynt å jobbe med. Her bruker jeg Doggie- Zeen. Jeg holder henne, kaster apportbukken slipper henne og hun springer i full gallopp ut å plukker opp apportbukken. Hun får værsegod men holder apportbukken til hun her ved skålen.

Fremmadsending med stå og på plass: Her har vi jobbet litt med å få gallopp ut til kjeglen. Vi har prøvd ut litt forskjellige ting. Og fant ut at doggie- zeen skålen bør stå bak meg. Denne uken har jeg sett bra fremgang på ståen. Vi har her også begynt med det siste delmomentet. Det går også bra.

Kontroll over hunden på avstand: Her har vi begynt med stimuluskontroll. Vi jobber med at hun skal vente i noen sekunder mellom hver stillingsforandring.

Ellers jobber vi hver dag med metall apporten, perfekjonerer skritt til høyre, venstre, rygging.

Jeg føler meg veldig fornøyd med ukas trening og fremgang. Jeg har prøvd å være flik til å planlegge hver økt jeg har hatt, og det ser jeg fungerer bra.
Men ikke tro at det ikke har vært utfordringer, det har det vært. Men jeg syns det blir lettere å løse de når man har planlagt godt.



Niklas har vært så flink å ta bilder og ta noen videoer. Så dette er en liten test. Kankjse etter hvert kommer det video av øvelsene. Bildene og videoene er tatt med foto apparatet.






5 kommentarer:

Anonym sa...

Hey!
Så bra du har fått til å legge inn video!!! Gleder meg til torsdag!!!!

Klem fra Pia!

Siv sa...

Videoer er kult, legg gjerne ut flere :)
Og så må jeg bare si at jeg bli skikkelig treningsinspirert av å lese bloggen din! Skal du bli med på trenerutd del 2?

Mitt hvite hus sa...

Hei Siv.

Kjekt at du blir inspirert av å lese bloggen min. Planene er der m ed flere videoer. Må bare få fatt i litt utstyr. Jeg kunne gjerne tenke meg å være med på trener utd del 2. Men tror ikke jeg klarer det i år. .

Elin sa...

Hei Kerstin!

Så spennende å lese bloggen din! Du skriver veldig bra, og det er kjempegøy med bilder og video:o)

Anonym sa...

Det er artig og inspirerende å lese bloggen din Kerstin.
Vi får se om vi finner en bra videoløsning snart. ;)

God jul!