mandag 24. september 2007

En skikkelig opptur i treningen:=)

Natasha er i form igjen og jeg er utrolig glad. Etter 6 uker med en hund som ikke har fungert bra i trening, er vi nå i gang igjen. Det kjennes ufattelig godt og jeg er utrolig lettet. Må innrømme at jeg har vært stresset i forhold til eksamen i Trondheim den 12- 14 okt. Det har ikke vært mye effektiv trening de siste 6 ukene. Men nå ser vi fremover og motivasjonen min er heldigvis på topp nå. I dag har hun vært knall tent og hun har dekket så det har smelt i bakken.

Vi har i dag hatt hoved fokus på stimulus kontroll. Dette kommer vi til å bruke en del tid på de neste dagene. Så blir det å ta det ut i nye miljøer slik at man får sikre kommandoer.
Vi trener også på grunnferdigheter som jeg ikke er fornøyd med. Som foreksempel luktdiksrimineringen.

Vi har vært på på seminar med Bob Bailey og Kathy Sdoa i helgen. Holder på å summere opp etter en helt fantastisk helg .

Kerstin

Ingen kommentarer: