søndag 16. september 2007

Den "gamle" Natasha er på veg tilbake:=)

Det har tatt lenger tid enn jeg regnet med at Natasaha skulle bli bra igjen. Hun føler ennå smerte/ubehag ved å sette seg, legge seg . Så den siste uken har jeg trent på adferder der hun slipper å sitte/ legge seg. Det har fungert veldig bra. Jeg ser mer og mer av den "gamle" Natasha når vi trener, hun har mer utholdenheten og intensiteten når vi trener. Det er ingenting som gleder meg mer enn det. Det har vart lenge nok nå, 5-6 uker. Så bare halen hennes blir bra igjen nå så er jeg fornøyd. Det er ikke mye jeg kan gjøre når hunden har vondt annet enn å prøve å tenke positivt og gjør det beste ut av det.

Jeg har jobbet mye med delmomentene til stå under marsj. Da har hovedfokuset vært på stopp under marsj, og det begynner å bli bra. Vi har fokusert mye på bråstoppen.
Vi har også fått jobbet mye med luktdiskrimineringen. Vi jobber nå med 6 pinner og markering av rett pinne. Tror jeg kommer til bruke en del tid på dette før jeg begynner med neste steg.

Vi har også fått jobbet mye med baklensgkjeding, dog ikke så mye med Natasha. Jeg har baklengskjedet et par øvelser med henne. Men jeg har vært så heldig å ha gode venner som har lånt meg hunden sin, slik at jeg har fått jobbet med baklengskjeding. Vi jobber på og ser fremover til Natasha er blitt bra igjen. Men gleder meg virkelig over å se gnisten hennes.

Kerstin & Natasha

Ingen kommentarer: