torsdag 31. mai 2007

Fokus på rygging og kryp

I dag startet vi dagen på fotballbanen der jeg la ut et spor med vinkel til både Natasha og Kira. Det gikk veldig bra for begge. Første gang for Kira så hun jobbet litt rotete men snuten var i bakken hele tiden. Dette er nok noe jeg vil jobbe mer med Kira. Natasha jobbet veldig bra i sporet var sikker i vinkelen også.

Så var det en økt med kryp foran fører. Begynte å trene kryp ved siden av meg og det bra. Dette vil jeg prioritere denne uken nå før hun skal steriliseres.
Vi trente kvalitetsikring av utgangstilling også, det sitter bra nå. Hun er veldig trygg på hvor hun skal gå i fri ved fot . Både ved vendinger og gangarter.

Så jobbet vi en del med rygging i firkant. Dette har vi jobbet med inne, på terassen og utforbi huset. Veldig kjekt å ha stor plass og se at det fungerer bra.

Når Natasha hadde pause trente jeg Kira på targetsticken. Har ikke klikket Kira så mye, men hun begynte å skjønne at hun skulle ta snuten på targetsticken. Jeg hadde veldig små kriterier og gode belønninger til henne.

Seinere i dag hadde vi en rygge økt der vi rygget opp i postkassen og hjem igjen. Vi tok en del vendinger.

Vi har også jobbet masse med to kritt til venstre og høyre. Høyre stegene er hun helt parallelt med meg meg når hun forflytter seg. Til venstre er det også nesten helt parallelt, har jobbet litt med hvordan jeg skal forflytte beina mine. Har nå funnet ut hvordan det er best for oss å forflytte beina, og det fungerer veldig bra. ( Kanskje bagateller for noen??)

Tar nok noen flere økter utover dagen. Er veldig fornøyd så langt med treningsøktene mine.

Kerstin, Kira og Natasha

Ingen kommentarer: