torsdag 28. februar 2008

Sånne dager ønsker vi flere av.:=)

Startet dagen med en treningsøkt med Natasha.
Jeg hadde bestemt meg å jobbe med lp 2 øvelser idag.

Innkalling med stå: Jeg kjørte en rep. med musematten, så tok jeg den vekk. Hun hadde full galopp fra start hver gang og brå stoppet på kommandoen. Hadde 6 rep som var 100 % vellykket.

Utsending til kjegle med stå: Full galopp her også med en nydelig stå ved kjeglen. 100 % vellykket på denne også.

Dekk under marsj: som jeg har skrevet om tidligere har vi ikke hatt en bra nok dekk før. Jeg har på et eller annet tidspunkt klart å belønne henne dekk med en sigende dekk. Nesten slik at hun var innom sitten før hun la seg. dette har vi jobbet med og ser veldig bra ut nå.

Fri ved foten: Med vendinger til høyre og venstre og helomvending. I dag valgte jeg Doggie Zeen og det fungerte veldig bra.

Vi jobbet med leken i mellom øktene. Både dra leken og ball. Hun begynner å jobbe virkelig bra med leken syns jeg. Men det er et stykke igjen før vi er i mål. Men med hennes utvikling føler jeg vi har kommet langt.

I det siste har det ikke blitt så veldig mye trening på lydighet. I steden for har vi jobbet en del med gøye ting som å rygge på en kloss, begynt å jobbe med å rygge opp på ting. Vi har også jobbet med bur leken i bur og bilen. Og selvfølgelig leken.

Jeg ser at jeg kan jobbe mye med selvtilitten til Natasha, at hun skal bli trygg på ting som hun ikke syns er like trygt å utføre. Har en stor tro på at dette vil være positivt i treningen generelt.
Hun har alltid vært en forsiktig hund, men har stor tro på at når selvtilitten blir bedre vil bare være positivt.

Ellers startet jeg et nytt kurs i dag. Det er alltid spennende og møte nye kursdeltagere. Denne gjengen var bare helt utrolig.
De var utrolig positivt innstilt med et enormt engasjement . Gleder meg virkelig til å følge disse videre:=)

Kort oppsummert, så langt en utrolig flott dag:=) Nyt dagen videre:=)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som att träningen går väldigt bra! Fortsätt så!