søndag 11. november 2007

Treningen på kl 2 øvelsene er i gang.

Kira og Natasha leker og koser seg i snøen:=)

I dag har vi satt oss inn i kl 2 øvelsene og startet treningen på noen av de. Har bestemt meg for å starte å jobbe med apportering, innkalling fra sitt med stå og kontroll over hunden på avstand. Disse øvelsene ble valgt ut av den grunn at jeg anser det for å bruke en del tid på de.

Jeg har jobbet med å holde på apportbukken og plukke opp apportbukken. Det har vi jobbet med på flere steder i dag. Og de nærmeste dagene vil vi fortsette med den jobben.

Vi har jobbet med delmomentet bråstopp på musematte. Jeg brukte DZ, Per hjalp meg idag. Dette er også noe vi kommer til å jobbe masse med de nærmeste dagene. Vi vil nok jobbe litt til med det før jeg setter på kommando. Vil nok også jobbe parallelt med det andre delmomentet, innkalling fra stå.

Vi har også gravd litt i mappene våre og tatt frem stillingsforandringene, og sjekket de ut litt i dag. Ikke verst det som var der. Jobbet med disse da jeg økte avstand til Natasha. I dag klarte jeg 5 -6 meter. Dette er også noe som vi kommer til å trene på de neste dagene.

Fri ved foten og fellesdekk er også noe jeg kommer til å trene på hver dag!

Det har vært en flott dag med mye bra trening i deilig snø, noe Natasha syns er kjempeherlig.

Kvelden i går brukte jeg til å reflektere over konkuransen vi gikk. Er slevfølgelig utrolig glad for å ha klart opprykket. Men en må bare ta med seg at neste gang må en trene masse konkuranse trening før en starter . Kommer nok også til å bruke mye tid på å kjede øvelsene sammen. Det så en i går at de fire siste øvelsene var forutsigbar for hunden, og gikk mye bedre enn de første øvelsene. Dette var jeg klar over før jeg startet, men hva får en tid til i løpet av to uker med forberedelser til et stevne? Heldigvis lærer man så lenge man lever.:=)

Natasha & Kerstin

Ingen kommentarer: