søndag 23. november 2008

Kurs med Fanny og Thomas.

I begynnelsen av november startet trenerutdannelsen med Fanny og Thomas. Det kommer til å gå over et år.
Det blir et hektsik år med masse trening hjemme. Men så mye inspirasjon og kunnskap en kommer til å få.
Gleder meg kjempemasse.

Første helg var belønninger og shaping på planen. Gode rutiner på å bruke lek som belønning ble gjennomgått.
Mekaniske ferdighetene ble testet, og en fikk en klar oversikt over hva en bør bli flinkere på. Belønningsplassering , trene uten hund for å øve oss på å kaste en leke som skal brukes som belønning. Dette var noe jeg så klart at man trenger mer trening på. Elendig kaster!

Burleken den har vi kommet godt i gang med og jeg brukte det veldig bevist igjennom helgen. Jeg har brukt bilen til dette før så det var ikke vanskleig for Natasha og overføre dette til buret.
Shaping var et viktig tema som vi også gikk igjennom.
Leksen var ti triks, for å bedre kroppskontrollen til hunden.
Hot - target, som handler om å diskriminere ut en ting.

Vi er kommet godt i gang med treningen.
Shaping er noe som jeg syns er litt vanskelig , det blir uten tvil litt frustrasjon hos meg. Men jeg må være flink å leage en god plan.

Selvfølelsen er desto større når en ser at en klarer å få det til. Dette er viktig lærdom for meg:O=)
Har lyst å virkelig like å shape.
Ikke mange bilder fra kurshelgen , Kameraet ble glemt!

Får prøve å knipse under trening en dag

Kerstin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj hva spennende , jeg håper også på å få bli med på et kurs med fanny, forhåpentligvis i året som kommer :)

Daniel sa...

Går oxå på hundkurs - jättekul!