torsdag 4. oktober 2007

Hoved fokus på delmomenter!

Nå er vi i full gang med å trene delmomenter.


Vi har denne uken hatt fokus på blandt annet delmomentene stopp og bli stående i "stå under marsj" i kl1. Jeg er veldig fornøyd med bli stående. Har jobbet med stoppen , men har litt igjen på den, til jeg føler den er bra.
Natasha stopper veldig bra, men må jobbe mer med å øke tiden hun skal gå før hun får kommandoen. Hadde meg en økt her i kveld og det gikk bra. Hun gikk veldig bra og ventet på kommandoen.
Vi har jobbet med grunnferdigheter over lang tid og føler meg veldig trygg i den treningen. Nå er vi igang med delmomentstrening og strekke "strikken". Og det må gjøres gradvis.Det er veldig lett å strekke dn litt for mye. Og man må ikke glemme å sette gode kriterier når en trener delmomenter også. En annen tanke som slår meg er at en faktisk må ha delmomentene på flyt også for å få en sikker øvelse til slutt.

Vi har også trent på delomentet bli liggende, til dekk fra holdt i kl 1 , den begynner jeg også bli fornøyd med. Vi har fått også jobbet litt med hopp over hinder.

Det har så langt vært en uke med mange effektive og gode treningsøkter. Det er nå bare en uke til vi reiser til Trondheim og skal ha eksamen. Kjenner at stressnivået øker. Det er så mye jeg kunne tenkt meg å trent på . Men når hunden er syk er det lite en kan gjøre.
Jeg har virkelig gjort mitt beste. Uansett hvordan eksamen går har det vært to helt fantastiske år . Jeg har lært ufattelig mye. Jeg føler jeg er blitt en mye bedre trener ,flinkere til å sette kriterier, blitt bedre på å time riktig. Jeg er også blitt bedre på å planlegge treningen min slik at vi får effektive treningsøkter.

Jeg kommer ikke på noe som helst måte stoppe her. Vi kommer til å sette oss nye mål! Nye utfordringer skal løses.


Kerstin & Natasha

1 kommentar:

Anonym sa...

Du må ha lykke til på eksamen! Håper virkelig at det går bra.

Hilsen Anne-Mette og hundene