mandag 19. mai 2008

Lek som belønning!


Dette har jeg nå tatt skikkelig tak i. Jeg har jobbet med leken som belønning og det har fungert bra , bedre og bedre. Nå må hun faktisk utføre en adferd før jeg belønner med godbit. Jeg har ikke vært flink nok til å prøve ut dette, strekke strikken litt når det gjelder leken som en egen belønning. Jeg har alltid avsluttet leken med en belønning. Jeg har heller ikke vært flink nok til å bruke leken til å belønne en adferd. det har vært litt for enkelt å ta frem godbiten. Men det er aldri for sent og gjøre noe med det.

Det jeg ser er at verdien på leken øker. Nå viser hun faktisk iver etter leken når den kommer frem og jeg får også intensitet i adferden jeg trener på. Dette er noe jeg skal utvikle og jobbe med mer fremover mer.


Vi har jobbet en del kjeglen i det siste og det fungerer bra nå. Vi har også jobbet litt med kvalitetssikring. Dette er også noe jeg skal ta skikkelig tak i.


5 kommentarer:

Simen sa...

Så dere jobber med leken. Dere har en utrolig fin tektnikk, mye mer enn det Oliver har. Når hun tar tak i leken, drager hun så fint bakover :)

Simen sa...

Jeg vil være deltaker på kuset til Fanny, er det forsatt ledige plasser?

Siv sa...

Så bra det fungerer med leken! Jeg gleder meg til du legger ut film så vi kan se hvor flinke dere har blitt :)

Helen sa...

En klikkerblogg, så gøy da. Jeg og hundene mine liker også klikker, men vi kan ikke så mye ennå...

Som mine dager er sa...

Så gøy med klikker trening når det gir resultater. Da blir matmor også mer ivrig. Jeg skal sannelig sende min gode berner sennen-venn en link til siden din, han finner sikkert mange gode tips han kan bruke. Denne siden er jo rene brukermanualen for usikre hundeeiere ;-) Mange tips å plukke med seg.

Ha en fin kveld.

Hilsen Marit